mandag den 8. marts 2010

Ankomst til Auckland


Så kom jeg omsider til Auckland efter 1 1/2 døgn på farten. Et tiltrængt bad og så en lige så tiltrængt løbetur. Føderne var godt hævet efter at have sidet ned i så lang tid, så jeg var simpelthen nødt til at få brugt venepumperne. Løb en tur langs Tanaki Drive for at se solen gå ned over Auckland.

Nej det er ikke mig der løber på billedet. Det er en jeg overhaler!
Metrosideros kalder de disse flotte træer på Azorerne. Her er det mere passende at kalde dem for deres andet populære navn, nemlig New Zealand Christmas Trees. De blomster nemlig flot rødt ved juletid hernede. Turen eneste botaniske indslag indtil videre. Men i morgen begynder jeg for alvor at se på haver.
Nåede lige ud og se solen blive spiddet af Aucklands pejlemærke, det store tårn.

Og sådan ser tårent ud på tæt hold.  Man kan bungyjumpe fra toppen. Ikke noget for mig! 328 meter er højt oppe.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar