søndag den 14. marts 2010

Botanisk Have Christchurch

I dag gik turen til Dunedin, men da det først var hen på eftermiddagen, var der godt til til at se den botaniske have i Christchurch. Dvs, "god tid og god tid". Hvis jeg skulle have nærstuderet alle planterne, kunne jeg godt være blevet et par dage ekstra, men jeg fik dog et fint overblik over haven og taget en masse billeder af planter og blomster, så jeg kan kikke nærmere på dem, når jeg er hjemme igen.


Selv om det blev en varm dag, er der alligevel tegn på at efteråret er på vej til Christchurch.

Midt i haven er rosenhaven, der stadig står flot foran det store drivhus.
Sejllads på floden Avon. Så kan det næsten ikke blive mere britisk.
Folk nød søndagen i fulde drag oven på den våde lørdag.

En maler slår både streger og sig selv løs på plænen foran museet.

Selv laksen bliver serveret med blomster.

Turen til Dunedin gik glat, og der blev der lige tid til en tur ind til den ottekantede plads i centrum, mens mørket lagde sig over byen. (Flot lys på den gamle bygninger, men desværre lå kameraet på hotellet). Snakkede med Birgitte hjemme i Dk, der lige var stået op, nu hvor dagen er ved at være gået her. Mærkeligt at tænke på.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar