fredag den 12. marts 2010

Landskabshave ved Christchurch

I dag gik turen til Christchurch. Og det viste sig at være dagen, hvor efteråret meldte sit ankomst på disse kanter.

Inden da nåede jeg en morgentur i parken og langs havnepromenaden i New Plymouth. Det var helt trist at skulle afsted fra byen.

I Christchurch blev jeg hentet af Michael Merrylees, der i silende regn kørte mig ud til Brooadfields New Zealand Landscape Garden. Her blev vi vist rundt af den energiske haveejer. Der sammen med et par andre mænd på skift passer den godt 4 hektar store have ved sammenlagt 40 timers arbejde om ugen. Godt gået for så stor og veltrimmet et haveanlæg.



Resten af dagen var "fri leg" som jeg i anledning af vejret benyttede mig af at gå i den lokale boghandel som var særdeles veludstyret med mange gode bøger, læsestole og det hele. Jeg har allerede købt en stor og tung plantebog hernede og vil ikke slæbe på flere. Men jeg fik noteret mig et par titler jeg kan bestille over nettet, når jeg kommer hjem.

Og så var der også et stort flot museeum, der igen viste sig at indeholde et slag herbarie. Denne gang med planter fra L.A. SAMT en enkelt akvarel af blomster fra Italien. Så jeg holder mig lidt emnet.

2 kommentarer:

  1. Sikke en overraskende dramatisk video. Håber ikke, at den flinke mand blev skadet??

    Kh Birgitte

    SvarSlet
  2. Nej, det er helt klart ikke en mand, der er let at slå ud.

    SvarSlet